Kolejarstwo
Kolejarstwo
już dawno chciałem to pokazać, ale jakoś mi się zapomniało.
Link prowadzi do strony urzytkownika forum na www.fortyck.pl
Już kiedyś strasznie mnie zaintrygował... z resztą popatrzcie sami
http://picasaweb.google.pl/Wukasz1974/K ... ydania1939#
Zwracam uwagę na rok wydania - 1939 !!!
Jakie to zabawki mieliśmy lub mogliśmy mieć
Link prowadzi do strony urzytkownika forum na www.fortyck.pl
Już kiedyś strasznie mnie zaintrygował... z resztą popatrzcie sami
http://picasaweb.google.pl/Wukasz1974/K ... ydania1939#
Zwracam uwagę na rok wydania - 1939 !!!
Jakie to zabawki mieliśmy lub mogliśmy mieć
A wiecie co to jest?
- Załączniki
-
- PIC_1-H-366.jpg (45.34 KiB) Przejrzano 25168 razy
Człowiek zniesie wszystko prócz jajka.
.............................................................
www.rawelin.org
www.facebook.com/dariusz.krzysztalowski/
.............................................................
www.rawelin.org
www.facebook.com/dariusz.krzysztalowski/
M.94?
sie nie znam, aczkolwiek musze przyznac iz szok przezyłem za pierwszym razem, gdy zobaczyłem własnie Lux-Torpedę, czy np polskie TGV (zdjęcie nr 12)
Patrząc jeszcze na stan obecny polskiego kolejnictwa...
W Krzeszowicach swego czasu stała duża kolekcja parowozów - stan katastrofalny. Stopień zardzewienia przypominał korozję betonu R668 na wzgórzu w Nielepicach.
Nie wiem zabardzo co się z nimi stało, poza jednym, który stanowi fragment knajpy "Loko" wraz z jednym lub dwoma wagonami restauracyjnymi.
sie nie znam, aczkolwiek musze przyznac iz szok przezyłem za pierwszym razem, gdy zobaczyłem własnie Lux-Torpedę, czy np polskie TGV (zdjęcie nr 12)
Patrząc jeszcze na stan obecny polskiego kolejnictwa...
W Krzeszowicach swego czasu stała duża kolekcja parowozów - stan katastrofalny. Stopień zardzewienia przypominał korozję betonu R668 na wzgórzu w Nielepicach.
Nie wiem zabardzo co się z nimi stało, poza jednym, który stanowi fragment knajpy "Loko" wraz z jednym lub dwoma wagonami restauracyjnymi.
Witam wszystkich !
Miło mi że ktoś wygrzebał w sieci moją galerię zdjęć http://picasaweb.google.pl/Wukasz1974 .
Co do osiągnięć przedwojennego kolejnictwa to naprawdę mamy czym się pochwalić - co prawda Luxtorpeda to pomysł i licencja austriacka a wspomniana "Piękna Helena" czyli parowóz Pm36-2 okazała się niezbyt udana (tylko 2 egzemplarze) - to jednak polskiego pomysłu i wykonania był wspaniały Pt31, rewelacyjna OKz32 lub Ty23. Polski przemysł kolejowy przed wojną stał na naprawdę wysokim poziomie. Wystarczy wspomnieć że po wrześniu 39 Niemcy kontynuowali produkcję parowozu Pt31 mimo że niemieckie parowozy przedstawiały chyba najwyższy poziom techniczny w ówczesnej Europie. Powojenne polskie parowozy też są bardzo ciekawe i wcale nie były gorsze od tych przedwojennych.
Miło mi że ktoś wygrzebał w sieci moją galerię zdjęć http://picasaweb.google.pl/Wukasz1974 .
Co do osiągnięć przedwojennego kolejnictwa to naprawdę mamy czym się pochwalić - co prawda Luxtorpeda to pomysł i licencja austriacka a wspomniana "Piękna Helena" czyli parowóz Pm36-2 okazała się niezbyt udana (tylko 2 egzemplarze) - to jednak polskiego pomysłu i wykonania był wspaniały Pt31, rewelacyjna OKz32 lub Ty23. Polski przemysł kolejowy przed wojną stał na naprawdę wysokim poziomie. Wystarczy wspomnieć że po wrześniu 39 Niemcy kontynuowali produkcję parowozu Pt31 mimo że niemieckie parowozy przedstawiały chyba najwyższy poziom techniczny w ówczesnej Europie. Powojenne polskie parowozy też są bardzo ciekawe i wcale nie były gorsze od tych przedwojennych.
A co do maszyn z Krzeszowic odpowiadam swojemu imiennikowi - na szczęście to co jeszcze zostało do uratowania przewieziono min do lokomotywowni w Prokocimiu oraz Skansenu w Pyskowicach i zabezpieczono. Niestety nie udało się uratować unikatowego parowozu TKh100-5 z 1885 r. Resztki podwozia i zestawy kołowe zostały przetransportowane do Skansenu w Chabówce
i bardzo dobrze, że to wywieziono od nas, bo długie lata stało i rdzewiało niezabezpieczone. Fakt faktem przyznaję, iż robiło wrażenie, ale nie w takiej formie w jakiej zostało zaprezentowane w Krzeszowicach
a odnośnie modeli parowozów...
polecam zobaczyć relację z budowy kartonowego modelu Ty2
http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopi ... =parow%F3z
a odnośnie modeli parowozów...
polecam zobaczyć relację z budowy kartonowego modelu Ty2
http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopi ... =parow%F3z
Dla spragnionych widoku Lux-torpedy parę fotek:

Otwarcie tunelu w Kamionce po zniszczeniach wrześniowych. 1940 r

Na stacji Kalwaria Lanckorona. 1933 r

Na przystanku Rabka Zdrój. 1933 r.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1c ... 47a3b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/892 ... b5db3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c3 ... 5ee88.html

Otwarcie tunelu w Kamionce po zniszczeniach wrześniowych. 1940 r

Na stacji Kalwaria Lanckorona. 1933 r

Na przystanku Rabka Zdrój. 1933 r.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1c ... 47a3b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/892 ... b5db3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c3 ... 5ee88.html