Strona 2 z 4

: 2011-01-24, 13:14
autor: Darula

: 2011-01-31, 17:34
autor: Darula

: 2011-03-09, 18:47
autor: CoVoX
Darku - Wielkie Dzięki! Stronkę znam, ale ten plik chyba przeoczyłem...
Miła niespodzianka na urodziny. Jak wrócę do domu, to sobie na spokojnie przeglądnę :-)

: 2011-03-09, 19:23
autor: Darula
Na zdrowie :-P

: 2011-12-17, 12:00
autor: Darula
Pamietasz CoVoXie jak rozmawialismy o silniku?
Na tych zdjeciach widać silnik elektryczny, może warto to sprawdzić :idea:

: 2011-12-17, 13:28
autor: CoVoX
Podobno silnik został wymontowany z niemieckiej armaty przeciwlotniczej, ale nie powiem, żebym nie brał pod uwagę wersji, że jednak pochodzi z jakiegoś radaru ;-)
Ten z Twoich zdjęć mimo wszystko wygląda trochę inaczej.

: 2011-12-17, 13:37
autor: CoVoX
Jak widać, na silniku zachował się oryginalny lakier.
Niestety nie ma żadnej tabliczki znamionowej, która pomogłaby w ustaleniu pochodzenia i daty produkcji.

: 2011-12-30, 13:39
autor: adam
Pociag (podobno nalezacy do ktoregos z niemieckich dowodztw) zdobyty przez "powstancow" na wiosne 1945 w miejscowosci OstromÏø, Republika Czeska.
Na pierwszym planie zapewne Wurzburg, z tylu widoczne inne ustrojstwo, to rowniez radar?

: 2012-07-18, 23:55
autor: TomekM
To chyba najodpowiedniejsze miejsce na te fotki.
Jagdschloss w okolicach Olsker na Bornholmie

: 2012-07-19, 00:55
autor: CoVoX
Cześć Tomku,

Dzięki za fotki!

Stacja radarowa Bock na Bornholmie. Wybierałem się tam ostatnio, ale niestety w sezonie bilety promowe znacznie podrożały. Byłeś tam osobiście?!

Pozdrawiam
CoVoX

: 2012-07-19, 08:09
autor: TomekM
No właśnie wróciłem, wysepka mała, ale jak dobrze poszukać to parę śladów po obecności Niemców można znaleźć. Ten budynek, pozostałości po baterii, które wrzucałem na forum wcześniej oraz mizerne resztki stacji dla u-bootów, gdzie testowali sonary.
Z tego co znalazłem w sieci to mieli tam 3 stacje radarowe, ale tylko po tej zostały trwałe ślady w terenie.

: 2012-07-20, 02:33
autor: CoVoX
Cześć,

Na wyposażeniu stacji Bock były również 2 radary WĂźrzburg-Riese oraz Wassermann M IV.
O ile fundamenty pod WM są raczej trudne do odnalezienie, bo zwykle trzeba je dopiero odkopać, o tyle podstawy pod WR są raczej okazałe. Czy może udało Ci się je zlokalizować? Przeglądałem zdjęcia satelitarne, ale przyznam szczerze, że ich nie wypatrzyłem. Natomiast niecałe 400 metrów na południowy-wschód od Jagdschlossa zachowała się centrala stacji radarowej.

Pozdrawiam
CoVoX

: 2012-07-20, 09:07
autor: TomekM
W tym rejonie byłem razem z "nie bunkrowym" towarzystwem, więc udało mi się wywalczyć tylko kilka minut na szybkie zdjęcie. ;-) Tak więc mogłem zobaczyć tylko to co miałem wcześniej dokładnie namierzone w internecie. Tu akurat skorzystałem z lokalizacji podanej na stronie http://www.atlantikwall.mynetcologne.de ... rk/DK.html .
A na Bornholmie trochę tego szpeja mieli http://www.atlantikwall.info/radar/denm ... m#Bornholm .
A na tej stronie jest zdjęcie tego jagdschlossa z wyposażeniem.

: 2012-07-23, 22:11
autor: CoVoX
Cześć,
TomekM pisze:W tym rejonie byłem razem z "nie bunkrowym" towarzystwem, więc udało mi się wywalczyć tylko kilka minut na szybkie zdjęcie.
Znam ten ból ;-)

Innego duńskiego Jagdschlossa też zwiedzałem w takim właśnie towarzystwie. Niestety okazało się, że obiekt zlokalizowany jest na środku ogromnego pastwiska i nie było jak się tam dostać. Wreszcie po zaciętych walkach z bykami udało mi się go zdobyć. Oczywiście po powrocie do samochodu dziewczyny zrobiły aferę, że to tak długo trwało. Z tego wszystkiego musiałem już sobie odpuścić poszukiwanie fundamentów pod WR :-(

Pozdrawiam
CoVoX

P.S.
Możesz mi wysłać na priva numer swojego telefonu komórkowego?
Interesują mnie pewne informacje logistyczne związane z Twoim wyjazdem.

Obrazek

: 2012-07-24, 23:32
autor: CoVoX
Witam,

A' propos silnika elektrycznego, to udało się ustalić, że pochodzi on z niemieckiej armaty przeciwlotniczej 10,5 cm Flak 39 i stanowił element systemu podnoszenia lufy.

Pozdrawiam
CoVoX